[blog.view.blog categories]

5 april 2016

Asperges: gezonde elegantie

Enkele weetjes over groene en witte asperges:

  • De groene zijn meestal wat makkelijker verkrijgbaar. Het seizoen van hun witte tegenhanger is vrij kort.
  • Groene asperges groeien boven de grond, waardoor ze licht en dus meer voedingsstoffen kunnen opslorpen.
  • Toch is ook de witte variant een gezonde keuze. De iets zachtere smaak is evenmin te versmaden.

Asperges lenen zich voor de meest uiteenlopende gerechten: De ene keer klassiek en rijkelijk, een andere keer modern en lijnvriendelijk.

Enkele ideetjes:

Rauw: schil de groente in fijne sliertjes met een dunschiller. Nog wat olijfolie, citroensap, geraspte Parmezaanse kaas, zout en peper: meer vraagt deze salade niet.

Blancheren: Mocht je rauwe asperges niet zo lekker vinden.

Roosteren: op de barbecue, steengrill of in een grillpan. Het tilt de natuurlijke smaak naar een hoger niveau!

Nog enkele smaakmakers die een hemelse match garanderen:

  • Vetstoffen: Opposites attract, zeker in gerechten met asperges. De caloriearme groente vormt een heerlijke combo met gesmolten boter. Gekookte asperges tover je zo om in een hapje of voorgerecht met ham en mayonaise.

Asperges koken kan uiteraard in een grote pot. Maar de aspergekoker van Beka Cookware heeft nog een streepje voor. Daarmee kook je de fijne stengels van top tot teen perfect al dente. Je kan dit multifunctionele keukenhulpje ook gebruiken voor het bereiden van pasta en witloof.

Op zoek naar nog meer keukenhulpjes? Beka Cookware helpt je graag verder! Sauspan, steengrill, enzovoort, je vindt het vast in ons assortiment.

Volg je Beka Cookware al op Pinterest en Facebook? Zo blijf je steeds geïnspireerd!

Handige keukenhulpjes bij het bereiden van asperges: